Dział Kadr i Płac
O nas » 
Administracja » 

O Dziale

Realizacja zadań z zakresu spraw osobowych personelu świadczącego pracę na podstawie różnych form zatrudnienia (w tym: umowy o pracę, umowy zlecenie, umowy cywilnoprawne o świadczenie usług zdrowotnych), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz procedurami obowiązującymi w Spółce, a w szczególności:

  • prowadzenie i uzgadnianie pod względem formalnym spraw związanych z procedurą zatrudnienia i rozwiązania stosunku pracy lub umów cywilnoprawnych oraz sporządzanie dokumentów w tym zakresie,
  • prowadzenie akt osobowych dokumentujących przebieg zatrudnienia ( w tym kompletowanie dokumentów w sprawach emerytalno-rentowych),
  • nadzór nad prawidłowym planowaniem czasu pracy oraz rozliczanie czasu pracy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,
  • nadzór nad planowym wykorzystaniem urlopów,
  • koordynowanie działań jednostek organizacyjnych Spółki w zakresie dyscypliny pracy oraz kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich,
  • nadzór funkcjonalny nad systemem kadrowo-płacowym,
  • archiwizacja danych i dokumentacji kadrowej,
  • tworzenie zakresów obowiązków dla poszczególnych pracowników na podstawie Kart Opisów Stanowisk Pracy,
  • prowadzenie analiz i sprawozdawczości w zakresie zadań działu,
  • Przygotowywanie umów z jednostkami kierującymi lekarzy w zakresie realizacji zatrudnienia lekarzy rezydentów i lekarzy stażystów oraz sprawdzanie aneksów do tych umów przygotowanych przez jednostki kierujące oraz ich realizacja.
  • Przygotowywanie umów z jednostkami zewnętrznymi uprawnionymi do prowadzenia staży kierunkowych i podyplomowych, celem umożliwienia odbywania staży lekarzom rezydentom i stażystom zatrudnionym w Spółce oraz porozumień umożliwiających odbywanie odpowiednich staży w Spółce lekarzom zatrudnionym innych w jednostkach oraz ich realizacja.
  • Przeprowadzanie postępowań konkursowych na świadczenie usług zdrowotnych.
  • Inicjowanie postępowań przetargowych na świadczenie usług zdrowotnych.
  • Sprawdzanie rachunków i faktur wystawianych przez podmioty świadczące usługi zdrowotne – na podstawie ewidencji wykonanych świadczeń.
  • Przygotowywanie porozumień w zakresie odbywania praktyk zawodowych oraz określanie zapotrzebowania na praktykantów.
  • Współpraca z Urzędem Pracy w zakresie aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych.
  • Współpraca z ZUS, PIP, Urzędem Skarbowym, Okręgową Izbą Lekarską, Okręgową Izbą Pielęgniarek i Położnych.
  • Przygotowywanie umów o wolontariat i nadzór nad ich realizacją.
  • Prowadzenie spraw archiwalnych.
  • Wprowadzanie do Portalu Świadczeniodawcy danych dotyczących zatrudnienia, zwolnienia oraz migracji wewnętrznych osób zatrudnionych w Spółce.
  • Inicjowanie zmian i aktualizacji przepisów wewnątrzzakładowych.
  • Przygotowywanie zestawień niezbędnych do realizacji strategii zatrudnienia.
  • Przygotowanie planu i kontrola realizacji planu zatrudnienia i budżetu wynagrodzeń.
  • Monitorowanie zmian w przepisach prawa pracy.

 

Z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi:

  • Przygotowywanie analiz niezbędnych do określenia strategii personalnej Spółki.
  • Bieżąca analiza planu zatrudnienia.
  • Tworzenie i realizacja procedury rekrutacyjnej oraz tworzenie i bieżąca aktualizacja bazy kandydatów do pracy.
  • Przygotowywanie analiz i nadzór nad realizacją planu rozwoju pracowników, w tym określanie potrzeb szkoleniowych i realizowanie polityki szkoleniowej Spółki, a także udział w jej tworzeniu; opracowanie budżetu szkoleń Spółki.
  • Inicjowanie i projektowanie systemów motywacyjnych oraz diagnozowanie problemów w tym zakresie i proponowanie rozwiązań, które zmotywują i w efekcie poprawią efektywność pracy.
  • Proponowanie, współtworzenie, wdrażanie oraz nadzór nad realizacją metod i narzędzi ułatwiających realizację polityki personalnej.
  • Współtworzenie i wdrażanie systemu ocen pracowniczych.
  • Przygotowywanie zestawień i analiz niezbędnych do monitorowania i oceny rezultatów wdrożenia strategii personalnej firmy.
  • Nadzór nad realizacją przez Dział Kadr i Płac oraz pozostałe komórki organizacyjne Spółki procedur: ISO, dotyczących bezpieczeństwa informacji oraz innych w obszarze kadrowym, płacowym i zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Udział w planowaniu i monitoring realizacji poszczególnych działań z zakresu pozyskiwania, motywowania, szkoleń pracowników, ich przemieszczeń wewnętrznych i odejść w sposób zgodny ze strategią ogólną i personalną Spółki.
  • Inicjowanie zmian mających na celu tworzenie dobrej atmosfery w miejscu pracy i zapewnienie odpowiednich warunków pracy.
  • Koordynowanie procesu tworzenia Kart Opisów Stanowisk Pracy i zakresów obowiązków.
  • przeprowadzanie badań zadowolenia z pracy i monitorowanie przyczyn fluktuacji.
  • Administrowanie stroną internetową Działu.

 

Do zadań Sekcji Płac należy:

  • kompletowanie dokumentów stanowiących podstawę naliczeń wynagrodzeń, wynagrodzeń za czas choroby, zasiłków finansowanych przez ZUS, dopłat z ZFŚS oraz wypłat z tytułu umów zlecenia lub umów o dzieło
  • wyliczanie należnego wynagrodzenia, sporządzanie listy płac i dokonywanie wypłat wynagrodzeń za czas choroby, zasiłków finansowanych przez ZUS, dopłat z ZFŚS oraz wypłat z tytułu umów zlecenia lub umów o dzieło,
  • naliczanie obligatoryjnych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i ich terminowe rozliczenie,
  • prawidłowe naliczanie i potrącanie podatku dochodowego od naliczonych wypłat,
  • dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy,
  • sporządzanie i przekazywanie pracownikom informacji o wypłaconych w danym miesiącu wynagrodzeniach,
  • prowadzenie ewidencji i rozliczenia wynagrodzeń za czas choroby oraz zasiłków z ZUS, formalna i rachunkowa kontrola okresów zasiłkowych,
  • wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach i potrąceniach z wynagrodzeń na wniosek pracowników oraz na żądanie organów uprawnionych do ich uzyskania,
  • współpraca z działem finansowym w zakresie przelewu wynagrodzeń na konta pracowników, przelewów składek do ZUS oraz kwot podatków do odprowadzenia,
  • sporządzanie rocznych informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  • dokonywanie kontroli kwot podstaw rocznego ograniczenia naliczania składek emerytalno-rentowych na podstawie wyliczeń własnych, oświadczeń pracowników oraz decyzji ZUS,
  • sporządzanie deklaracji i raportów miesięcznych rozliczających składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, deklaracji korygujących, deklaracji rocznych,
  • sporządzanie zaświadczeń o rocznych wynagrodzeniach pracowników będących emerytami i rencistami, i przekazywanie ich do ZUS,
  • przygotowywanie dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń dla pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę oraz dokumentacji niezbędnej do ustalenia kapitału początkowego,
  • rozliczanie umów związanych ze stażem podyplomowym i umowami rezydenckimi.

Kontakt:

 

Sekcja Kadr

Lokalizacja (Nowe Ogrody)

58 764 03 51 - Kierownik

58 764 03 68/99/52

58 764 02 61

e-mail: kadry@copernicus.gda.pl

 

Lokalizacja (al. Jana Pawła II)

58 768 42 80 (Koordynator)

58 768 46 84 (ZFŚS)

58 768 43 84/ 58 768 42 84

e-mail: kadry@copernicus.gda.pl

 

Sekcja Płac

58 764 03 48

58 764 02 43

58 764 03 08/09

e-mail: place@copernicus.gda.pl

 

 

 

e-mail: place@copernicus.gda.pl